UGR
<- ->

• Dates: 15/12/2016 - 15/12/2016 : 12:00 - 13:00

Meeting Research

Reunión semanal para tratar asuntos varios

• Dates: 16/12/2016 - 16/12/2016 : 14:00 - 16:00

Christmas Lunch

Comida navideña del grupo de investigación en el restaurante Papaupa

• Monday 19/12/2016 : 12:00

Developmental pathways to ADHD

Using a prospective longitudinal high-risk paradigm, the Ben-Gurion Infant Development Study (BIDS) has been following, since birth, a sample of children at familial risk for ADHD. In this study, the risk for ADHD has been defined as the presence of ADHD symptoms in fathers. We assessed this sample periodically, since the birth of the children, during home and lab visits. Our initial publications were based on a dichotomous split between risk and comparison groups based on the recruitment questionnaire. Later analyses used the CAARS questionnaires which produced a continuum range of risk scores. The BIDS sample provides a unique opportunity for tracing the risk for developing ADHD and looking for its developmental pathways. Early temperamental differences were consistently found since infancy. Moreover, the early temperament dimensions of EC, activity level, and anger were predictive of ADHD symptoms about 10 years later, when the participants reached adolescence. Moreover, although activity level showed specificity to hyperactivity-impulsivity symptoms rather than to inattention symptoms, EC and anger were more general predictors. When the children were at kindergarten age, they were assessed with a dynamic-tracking version of the stop-signal task at the age of 5 years. Stop-signal reaction time (SSRT) was correlated with concurrent ratings of the child's attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) symptoms. Paternal symptoms measured in the child's early infancy predicted the child?s performance in the stop-signal task: Paternal inattentiveness predicted SSRT, whereas hyperactivity predicted error proportion. Maternal symptoms were not correlated with the performance of the child in the task. A subsample of children, who were tested while electrophysiological brain activity was measured, showed that having higher ADHD symptomatology, especially hyperactivity, correlated with less activity in the brain areas that are usually recruited by children for successful inhibition.

• Dates: 07/03/2017 - 07/03/2017 : 11:00 - 13:00

Conferencia: "Las prácticas de investigación vigentes hacen que la evidencia científica sea irrelev

En condiciones ideales, nuestra confianza en una hipótesis científica debería aumentar después de haber leído un artículo con resultados significativos que la apoyen. Desde una perspectiva Bayesiana, el aumento en la confianza debería depender de (a) nuestra creencia previa en esa hipótesis y (b) la cantidad de apoyo que recibe de ese resultado significativo. En esta charla mostraré que dado el escaso poder estadístico de los experimentos psicológicos y la alta prevalencia de prácticas cuestionables de investigación, el hecho de que un resultado sea estadísticamente significativo apenas debería aumentar nuestra confianza en una hipótesis. De hecho, en algunos casos un resultado significativo puede proporcionar más apoyo a la hipótesis nula. Más aún, los resultados de varios meta-análisis y estudios ‘many labs’ sugieren que es probable que muchos de los efectos que encontramos en las revistas científicas sean falsos o poco robustos. Dada la alta prevalencia de falsos positivos y la escasa información que proporcionan los resultados significativos, es legítimo mantener cierto escepticismo ante la mayor parte de los hallazgos que se publican.

• Tuesday 04/04/2017 : 12:00 - 14:00

A tale of two hemispheres after brain damage: rivalry or coperation for functional recovery?

Conferencia impartida por el Dr. Paolo Bartolomeo (Pierre and Marie Curie University -Paris 6) dentro del master de neurociencia cognitiva y del comportamiento de la Universidad de Granada

• Dates: 10/07/2017 - 14/07/2017

14th ISSP World Congress

Congreso organizado por la Sociedad Internacional de Psicología del Deporte (ISSP) que reunirá experto de todo el mundo relacionado con la psicología del deporte. El plazo para presentar comunicaciones es hasta el 6 de Febrero. La aceptación se notificará el 27 de Marzo

• Dates: 30/07/2017 - 03/08/2017

XV European Biological Rhythms Society

Reunión EBRS, que tendrá lugar del 30 de julio al 3 de agosto de 2017 en Amsterdam. Plazo de presentación de abstracts hasta el 1 de Mayo de 2017. http://www.nin-meeting.nl

• Dates: 05/08/2017 - 08/08/2017

International Conference for Cognitive Neuroscience

ICON has taken place every 2-3 years since 1980 (click the "Where?" tab for an historical overview). ICON brings together researchers from diverse backgrounds, joined by their interest in studying the relationships amongst brain, mind, and behavior. Central to the ICON idea is the dissemination and exchange of high-level scientific findings, methods, and ideas across various areas of cognitive neuroscience including all topics such as language, attention, decision making, and many more. ICON conferences are always a big success, and 2017 in Amsterdam will follow this same tradition! For questions about the meeting, contact icon2017@icon2017.org.

< VIEW NEXT EVENTS

Desarrollado por: